De zomer-selfie-actie van Woonzorggroep GVO zet de medewerkers in de schijnwerpers!

Beetje bij beetje kunnen we weer op adem komen na meer dan een jaar van spanning en moeilijkheden. Een jaar waarin er heel veel van onze medewerkers is gevraagd en waarin zij dag in dag uit het beste van zichzelf hebben gegeven om onze bewoners met de beste zorgen te omringen. Een jaar zonder "fun-factor", zonder leuke samenkomsten met collega's…en net die dingen maken het werken bij GVO zo plezant.


Een selfiestick als bedanking

Het was dus hoogtijd om onze mensen te bedanken voor al hun inspanningen en hen iets leuks aan te bieden. Geen bloemen of pralines dit keer, maar deze week lanceren we een heuse zomer-selfie-actie! Elke medewerker van Woonzorggroep GVO ontvangt een selfiestick als geschenk en daarbij ook de oproep om deel te nemen aan de actie “Toon #demensenvangvo”!

Toon #demensenvangvo

Met deze actie willen we letterlijk de medewerkers van GVO tonen aan elkaar en aan de buitenwereld. Bedoeling is dat zij gedurende de zomermaanden leuke, grappige, ontroerende,… foto's en filmpjes maken van zichzelf en hun collega's en die delen op social media (Facebook en Instagram) met de hashtag #demensenvangvo.

Bewoners kiezen de winnaars

In september zullen bewoners van onze woonzorgcentra in verschillende categorieën de beste foto’s of video’s uitkiezen. De winnaars ontvangen naast eeuwige roem in GVO ook nog een mooie prijs voor zichzelf en hun collega's!

Een positieve vibe…

Heel wat directeurs hebben nav deze zomeractie zelf ook een initiatief genomen om hun mensen extra een bedanken. Van een frietenbak (Sint Jozef, Moorsele) tot een ijsjestraktaat (Elisabeth aan Zee, Oostende), van een heerlijk ontbijt (Amphora, Wingene) tot een pizzakraam (De Zonnewende, Meulebeke) en nog heel wat andere. Allemaal initiatieven die enorm gesmaakt en geapprecieerd worden. Al is het nog niet zoals het was - een écht feestje zit er nog niet in… - eens samen zijn met de collega’s doet heel veel deugd!

Een andere kijk op de zorg

Bovendien willen wij met deze actie ook aan de buitenwereld de mensen van GVO tonen. Al te vaak is onze sector het afgelopen jaar op een negatieve manier in het nieuws geweest. Ook voor onze medewerkers was en is deze negatieve beeldvorming vaak lastig om mee om te gaan. Nu kunnen wij hen - of beter, zij zichzelf - op een positieve manier in de schijnwerpers zetten.